fredag den 14. februar 2014

Afrikansk hår, der!


Mandag sad jeg sammen med nogle piger, der flettede hinandens hår. Afrikanske piger fletter nemlig ny frisure hver uge, da det er det eneste de kan gøre med deres hår, fordi det er kruset og ikke kan blive ret langt. Til gengæld kender de utallige af forskellige måder at flette og sno diverse frisure og i et højt tempo. Imponerende!!
Da en af pigerne, Claris, var færdig med at flette på en anden, fortsatte hun med at flette mit hår i syv fletninger.. Mit hår er ret glat i forhold til deres, så derfor gled fletningerne ud inden dagen efter. Det var dog ikke helt spildt, for efter det besluttede jeg sammen med Claris, at jeg skulle have lavet rigtig afrikanske fletninger :)
Sidder lige og hygger med at flette hår

Onsdag tog Claris og jeg på markedet for at købe SuperStar-hår. De havde ikke lige helt i min hårfarve, så det blev lidt mere rødeligt, men hvad skidt... Vi gik rundt til fire forskellige boder med hår, hvor vi først brugte lang tid hvert sted på at finde to pakker i den samme farve, hvorefter vi diskuterede prisen, men da de ikke ville gå ned fra ca 30 kr til 28 kr gik vi videre. Det handler om 2 kroners forskel, men det skulle jeg jo helst ikke snydes for, syntes Claris ;) Til sidst gav vi dog op og købte to pakker hår for ca 30 kr.. Hvid pris!

Hende i den gule t-shirt, sidder
med det hår jeg fik flettet i..
Her sidder jeg og håber på. at de
 to der fletter snart er færdige ;)

Omkring kl 13 begyndte hun at flette. I 8,5 ikke helt smertefrie timer, sad jeg på et tæppe, mens Claris og af og til nogle andre piger kom og hjalp til med at flette. Vi havde en enkelt pause på knap en halv time, ellers sad vi til kl 22, med ondt i kroppen af at sidde ned, ondt i nakken, rykken og i hovedet af at blive hevet i håret! 
På trods af smerter, var det en hyggelig dag, hvor jeg var en masse sammen med Claris, hendes familie og en helt masse besøgende. 
Og resultatet: bedøm selv! Men i hvert fald er afrikanerne helt vilde med at jeg har fået afrikansk hår, så det må have været det hele værd! :) 
Claris og jeg

Efter en lang men hyggelig dag bliver der lige grinet og hygget


Ingen kommentarer:

Send en kommentar